Polyglossia *Volume 23, October 2012
目次 / Contents(PDF)
Foreword(PDF)
Erratum(PDF)
Contributors(PDF)
研究論文 / Research Papers
Author | Title |
YU, Shulin | Investigating students’ attitudes towards EFL writing textbooks |
KOJIMA, Naoko | The Importance of Understanding Students’ First Classroom Culture |
HU, Xinghua | Teaching and Learning Chinese Characters: The Advantages and Disadvantages of Japanese Students |
HUANG, Jianbin ZHENG, Huiqing CHEN, Ying |
Effects of Self-assessment Training on Chinese Students' Performance on College English Writing Tests |
REYES, Ricardo Mariano JUBILADO, Rodney C. |
Morphological Study of Verb Anglicisms in Spanish Computer Language |
黄 力游 HUANG Jianbin、 林 翠芳 ZHENG Huiqing |
広東語と日本語の相似点及び相違点に関する一考察 |
金 賛會 KIM, Chan Hoe | 沈んだ島「瓜生島伝説」と東アジア |
王 振宇 WANG Zhenyu | 湘語蔡橋方言の語彙に関する記述的研究 ―類型論的視点から― |
王 振宇 WANG Zhenyu、 李 小捷 LI Xiaojie |
日本語の「ちょっと」に相当する中国語表現:"有点儿"、"一点儿"、"一下儿"の習得状況に関する一考察 |
大喜多 紀明 OGITA Noriaki | アイヌ民族を話者とする日本語構文に見られる特徴 |
鄧 凌志 DENG Lingzhi | 中国語「離合詞」の教授法に関する研究 |
翟 勇 ZHAI Yong | 中国語のDui-構文について-心理言語学の視点から- |
実践報告/ Reports on Teaching Practics
Author | Title |
HASWELL, Christopher G. | "Methods of Listening Instruction and Assessment in the 2011 APU English Curriculum" |
Sevigny, Paul G. | Extreme Discussion Circles: Preparing ESL Students for "The Harkness Method" |
SMITH, Brad | Coping With Institutional Regimes:Towards a Japanese CLT |
SMITH, Brad | Pronunciation Patterns of Japanese Learners and their Implications for Teaching |
鳥井 俊祐 TORII Shunsuke | 中国の大学生を対象としたピア・レスポンスに関する意識調査 -自律的推敲促進の観点より |
梅田 千砂子 UMEDA Chisako | 初級総合日本語学習者のためのeラーニング学習支援リソースの開発 -日本語学習支援コンテンツのプロトタイプ構築- |