Polyglossia Volume 11, March 2006
Keynote Speech / 基調講演
Author | Title |
Yasushi Akashi | Japanese English Education at a Critical Stage |
Panel Discussion / パネル・ディスカッション
Author | Title |
Leigh Faulkner(Chair) | Innovations in English Education for Asia's New Century Panelists : Moon Yong(Korea) Kanokwan Sa-Ngiamsin(Thailand) Park In Sun(Korea) Dang Do Hoang Lan(Vietnam) Zhao Junning(China) Donna Prather(U.S) Vincent Wuchang Chang(Taiwan) Richard Berwick(APU) |
Research Articles / 研究論文
Author | Title |
Richard Berwick | Text, Interculturality and Graphic Multiformats(PDF) |
Alan Harper | A Review of CALL Based Pronunciation Exercises, their Effectiveness for Beginning ESL Learners and Recommendations for the Future Use of Online Speech Technology |
Eucharia Donnery | Drama in EFL : an Intercultural-and Arts-Based Pedagogy |
Asako Kajiura | Cultural Comparisons of Teachers' Expectations(PDF) |
Katsuhiro Ohashi | Kanji as a Solidarity Marker : Modern Japanese psyche behind the use of characters |
Anthony Cripps | The Myth of the Native Speaker : Alive & Well in Japan |
Jose Altamirano | Introducing the Caminando en Clase(CEC) Method |
清水 昭子 SHIMIZU Akiko |
国際学生の日本語専門講義理解の問題点 〜付接クラスの講義理解タスクから〜 |
酒井 彩加 SAKAI Ayaka |
『源氏物語』における擬音語と擬態語の特徴について 〜『蜻蛉日記』と『狭衣物語』、および『紫式部日記』との比較から〜 |
瓜生 佳代 URYU Kayo |
確認要求表現「でしょう」を用いた発言について 〜対応する英語部分との比較〜(PDF) |
李 麗君 LI Lijun |
「大正日本」の留学生郁達夫 |
Reports on Teaching Practices / 実践報告
Author | Title |
Kaori Wada | Moodle : A Platform for Beginning Learners of English at University |
Steven Pattison | Developing a Communicative Course with Accelerated Learning Principles |
副島 健治 SOEJIMA Kenji |
メキシコの日本語教育 〜過渡期としての近年の動向〜(PDF) |
片山 智子 KATAYAMA Tomoko |
異文化交流授業を通して学生は何を学ぶか 〜立命館大学と立命館アジア太平洋大学間の試み〜 |
増倉 洋子 MASUKURA Yoko |
ディベート指導の実際 〜「立論」と「反論」について、主に理論面に関する指導を中心に〜 |
夛田 美有紀 TADA Miyuki |
初級クラスにおける地域住民との会話交流会の実践 〜2004年秋セメスターCEクラスの活動から〜 |
Polyglossia Volume 10, April 2005
Research articles / 研究論文
Author | Title |
S. Carey, T .Morgan | Intercultural Communication in Online Forums : Exploring New Possibilities |
A. Cripps | Fostering Learner Autonomy Through Task-based CALL Projects |
J. Blackwell | Beyond IRF : Analyzing Interaction In The Online Classroom |
L. Kimber | English, Power and the Global City : Exploring Discourses among Student-Teachers of ESL on Language Endangerment and Pedagogical Theory |
K. Ohashi | From High-latitude English to Low-latitude English : A Policy Suggestion Based on the Ecology of Language(PDF) |
溝口 博幸 MIZOKUCHI Hiroyuki |
漢字学習を妨げている教育者側の問題点 −フォント選択の誤りによる影響− |
渋谷 倫子 SHIBUYA Rinko |
日本語における・性差:実態、ステレオタイプ、規範 |
丸毛 美樹 MARUMO Miki |
戦時期・占領期の日本における公的世界の支配に対する祝祭的反逆 −清水 宏のユーモア(1)− |
黄 力遊 HUANG Liyou、 林 翠芳 LIN Cuifang |
タイ語ことわざから見たタイの農耕文化 −他言語との比較を兼ねて− |